achtergrondartikel
Vakbeurs PROVADA

Als directeur van de grootste vastgoedbeurs in Nederland vindt Flip Kerkhoven het uitermate belangrijk dat zijn bezoekers en gasten zich welkom voelen. “Op ons driedaags netwerkevent in de RAI te Amsterdam zijn ieder jaar diverse fora, themapleinen, zalen en stands te vinden. Projectontwikkelaars, bouwbedrijven en andere vastgoedprofessionals ontmoeten elkaar en ik weet uit ervaring dat netwerken meer vruchten afwerpt als het in een mooi aangeklede ruimte plaatsvindt. En dus werk ik al jaren samen met Wolterinck Event Decoration. Martin en zijn team denken net zo groots als ik!”, vertelt hij.

“IK HOU NIET VAN DIE NÉT-NIET-BLOEMSTUKKEN. HET MOET VOL EN RIJK GEVULD ZIJN.”

Imposant en kleurrijk

“Ik hecht veel waarde aan decoratie en opvallende, imposante bloemstukken. Na al die jaren kan ik de indeling van de hallen wel dromen, ik heb alle ruimtes precies in mijn hoofd zitten. We zorgen er altijd voor dat iedere hoek of lege plek is opgevuld met een royaal bloemstuk. Verder staan er bloemen langs de looproute, in de lounge, bij de eethoeken en natuurlijk bij de entree van elke hal. We krijgen altijd veel complimenten over de aankleding. Mensen houden van sfeer. De juiste bloemwerken euren de boel op en geven onze beurs cachet. Ik ben er elk jaar opnieuw blij mee.”

Vruchtbare samenwerking

Sinds 14 jaar organiseert Flip Kerkhoven dé beurs voor de vastgoedwereld. “Van het begin af aan schenk ik veel aandacht aan de groene aankleding, ik werk nu zo’n tien jaar samen met Wolterinck Event Decoration. Ze voelen goed aan wat ik wil en kennen de beurs inmiddels van binnen en buiten. Het team heeft in principe altijd de vrije hand, maar houdt zeker rekening met mijn voorkeur. Zo hou ik van gladiolen, die worden dan ook vaak gebruikt”, lacht hij. “Ook de wensen van klanten spelen mee. ING bijvoorbeeld ziet hun oranje kleur graag terug, daar wordt allemaal naar gekeken.”

Beursbeleving

Op de PROVADA beurs gaat het niet alleen om ontmoeten en netwerken. Er worden ook congressen en debatten gehouden. “Centraal staat dat standhouders hun bedrijf promoten en kennis delen met elkaar en de bezoekers”, legt Flip uit. “Dat faciliteren we. Mensen staan hier om oude en nieuwe relaties te spreken. Bezoekers te inspireren en nieuwe samenwerkingspartners te vinden. En dat lukt, want onze beurs wordt al jaren druk bezocht. Dit jaar opende Prins Constantijn de 13e PROVADA. Wie dat komend jaar ook gaat doen, ik zal er in elk geval weer voor zorgen dat het bloemstuk achter die persoon goed in beeld is”, sluit Flip lachend af.