events
KICK-OFF MET KLEUR
“Onze opdrachtgever Hyundai ontvangt 150 gasten voor het diner tijdens de dealer convention in de A’dam Toren. Hoe gaan we al deze mensen in die niet al te ruime toren krijgen?” Met deze vraag van Petra Ouendag van Stage Events begon de uitdaging van Wolterinck Event Decoration dit keer. Al vaker decoreerden Martin en zijn team dit jaarlijks terugkerende event voor Hyundai Motors Nederland, in opdracht van evenementenbureau Stage Events. Het evenement bestond dit jaar uit twee delen en twee locaties. Het eerste informatieve deel vond plaats bij Pllek in Amsterdam, waar Martin met kaarsjes een prachtig verlicht pad naar het water creëerde. Voor het tweede deel vaarden de gasten per boot naar bovengenoemde toren voor het diner. Deze dinerlocatie vroeg om een informele, open en lichte sfeer. Wat met lange houten tafels, strakke witte stoelen en bloemdecoratie in alle tinten roze gerealiseerd is.
Samenwerking Stage Events
“We schakelen Wolterinck Event Decoration al jaren in”, vertelt Petra. “Martin en zijn team hebben al veel events voor ons verzorgd. Niet alleen voor Hyundai, maar voor meer van onze opdrachtgevers. Zoals altijd denkt hij vanaf de beginfase mee. Hij maakt een moodboard als vertrekpunt. De klant kiest vervolgens bijvoorbeeld de kleur van het meubilair, waarbij we vaak blindvaren op het advies van Martin. Wat betreft de soorten en kleuren van het bloemwerk en de decoratie-items, dat laten we eigenlijk altijd aan Martin over. Meestal krijgt hij carte blanche, soms geven we hem een stijl mee. Zo heeft hij ooit een kerk voor ons gedecoreerd. De klant wilde een zachte, feeërieke omgeving. Martin vertaalde deze wens naar een grote hoeveelheid pioenrozen, die zorgden voor een sprookjesachtige uitstraling.”
Inmiddels weet ook Petra dat er veel bij komt kijken voordat alles zover is. “Ik vind het een vak apart, dat stylen. Hij zet de bloemen ook precies neer op het moment dat ze optimaal open en op z’n mooist zijn. Dit vraagt om precisie tijdens het hele traject, van inkoop tot en met transport en opbouw. Martin denkt werkelijk overal over na. Echt een ambacht!”
Meerwaarde voor evenementenbureau
“Om Hyundai even als voorbeeld te houden, Wolterinck Event Decoration decoreert al jaren hun nationale en internationale events voor ons. Zeker bij internationale gasten is de verrassingsfactor altijd hoog. De Koreaanse gasten van Hyundai voelen soms verbaasd aan de bloemen of ze echt zijn”, lacht Petra. “Martin bedenkt steeds weer dingen die verrassen en hij snapt wat dienstverlening betekent. We komen dan ook steeds weer tot de conclusie dat het de investering meer dan waard is. Zo herinner ik me een event waarbij er speciaal voor Hyundai een soort pop-up store gebouwd was en ze stoelen te kort kwamen. Ik belde Martin, hij sprong in de auto en kwam stoelen brengen. Bij hem is het antwoord altijd ‘Ik ga kijken. We lossen het op’.”
“Als we decoratie nodig hebben en het event ’t toelaat, schakelen we Wolterinck Event Decoration in. Er is een klein aantal spelers met dit niveau op de Nederlandse markt, wij werken het liefst met Martin. Dit komt door zijn originaliteit en behulpzaamheid, en vooral ook om de open manier van communiceren. We dokteren samen uit hoe alles past binnen de stijl en het budget en het contact is altijd persoonlijk. Ik hoop dat we nog veel mooie dingen gaan maken met elkaar!”